Вже сьогодні розумний голосовий чат зустрічає нас на кожному сайті, пропонуючи консультацію, зворотній дзвінок чи відповідь на будь-які запитання від імені представника компанії. Своїх роботів мають всі служби техпідтримки, а інтернет-магазини успішно застосовують їх для збирання замовлень. Що ж це – чергове модне віяння чи новий маркетинговий стандарт у роботі компаній, який найближчим часом висуне на периферію всі інші? Давайте розбиратися.
Що таке віртуальний чат-бот
Це спеціально розроблена програма, яка імітує спілкування людей та призначена підтримувати ситуативний діалог з користувачем. Використовується на сайтах, в месенджерах, соціальних мережах для автоматичних відповідей на низку питань без участі людей. Як правило, робота програмують для відповідей на найчастіші питання та виконання типових дій. Якщо ж користувача цікавить щось нестандартне, програма перемикає його на менеджмент.
У низці питань машина цілком здатна замінити менеджера. Працює так: відвідувач сайту користується чатом, тільки відповідає йому не співробітник компанії, а робот. Програми поділяються на 2 основні категорії:
- Прості. Працюють за заздалегідь прописаним алгоритмом. Відповідають на запитання чи дають консультації у форматі “якщось”. Такі роботи стануть у пригоді для виконання нескладних завдань і первинного консультування клієнта. Для них прописується фіксований набір можливих питань та всі існуючі варіанти відповідей. При спілкуванні робот просто вибирає відповідну відповідь зі списку та видає його користувачеві. Якщо відповіді не вичерпні – користувача переводять на оператора;
- Складні. Теж працюють за алгоритмом, але куди більш просунутим. В основі програми лежить штучний інтелект, тому його можливості ширші. У прокачаних роботів вони майже безмежні. Більше того: програма сама навчається у процесі спілкування. Боти такого виду самостійні та повністю замінюють менеджера. Вони вміють сприймати не лише текстові та голосові повідомлення, а й фотографії, відео та інші формати. Така машина здатна провести угоду від А до Я, без участі людини.
Сфера використання чат-ботів не обмежується чатом на сайті – їх з успіхом можна застосовувати скрізь, де відбувається спілкування «клієнт-компанія»: у месенджерах, різних додатках, соціальних мережах та sms. Ось найпопулярніші майданчики для використання chatterbots:
- Facebook. Використання відкритого API для створення чат-ботів від сторонніх розробників Facebook анонсували ще в 2016 році. Саме цю дату можна вважати початком буму на використання роботів у бізнесі;
- Чат-бот Телеграм. За даними 2022 року, у цьому месенджері «оселилося» близько 85 тисяч ботів;
- інші соціальні мережі та месенджери: Viber, Slack, Twitter, Skype і так далі.
Переваги створення чат-ботів:
- Машини працюють 365 днів на рік, 7 днів на тиждень та 24 години на добу. Програма завжди онлайн та відвідувач не зіткнеться з ситуацією, коли нікому відповісти на повідомлення. Це ключовий момент: тепер ви перестанете втрачати клієнтів через те, що менеджер не відповів вчасно, а людина не захотіла чекати;
- Боти обходяться дешевше за реальних співробітників. А це означає, що можна серйозно заощадити на персоналі. Більшість компаній, які впровадили роботу в ботів, проводять скорочення штату;
- На відміну від реального співробітника, бот може одночасно працювати з кількома сотнями відвідувачів;
- Чат-бот працює швидше за людину. Програмі не потрібен час для того, щоб збагнути та написати відповідь на запитання користувача. Все відбувається миттєво;
- Автоматизація процесу продажу. Програми здатні автоматизувати до 80% взаємодій між компанією та клієнтом. Це означає, що за тих же ресурсів можна збільшити продажі на порядок.
Як створити та запустити чат-бота
Це робиться за допомогою спеціальних сервісів для створення роботів. Є платні та безкоштовні версії. Сервіси розрізняються за функціоналом, кількістю користувачів на одного робота, а також можуть бути розраховані на різну кваліфікацію самого творця. Є програми, де створити бота може будь-який користувач, а є такі, де нема чого робити без навичок програмування.
Конструктор чат-ботів Twin24 – просунутий сервіс для створення ботів практично для будь-яких платформ – соцмереж, месенджерів, сайтів та додатків за мінімальний проміжок часу. З його допомогою кожен створить віртуального помічника, та оцінить всі його переваги.
Чат-бот необхідний по багатьом причинам. Для роботи з клієнтами замість реальних людей, щоб не витрачати гроші на оплату праці, не утримувати величезний штат співробітників і не змушувати клієнтів постійно чекати на відповідь у чаті або на лінії. Також він необхідний для швидкого доступу до основних даних, ефективного менеджменту, зручного здійснення онлайн транзакцій без додаткового софту.